Τρίτη 29 Μαρτίου 2016

ΜΗΝΥΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ


ΕΠΕΙΓΟΝ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ
Για χάριν έστω και 10 ευσεβών και δικαίων Χριστιανών (εάν υπάρχουν),
ο Θεός θα διαφυλάξει τη χώρα.

ΜΗΝΥΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ

Στην Παλαιά Διαθήκη στο βιβλίο της Γενέσεως διαβάζουμε για την πρόθεση του Θεού να καταστρέψει τα Σόδομα και τα Γόμορα λόγω των πολλών αμαρτιών τους και τις ερωτήσεις που απευθύνει ο Αβραάμ προς τον Κύριο εάν θα καταστρέψει την πόλη ακόμη κι αν υπάρχουν 50, 45, 40, 30, 20, ή έστω και 10 δίκαιοι σε αυτήν. Και ο Κύριος απαντάει ότι ακόμα και αν υπάρχουν έστω 10 δίκαιοι δεν θα καταστρέψει την πόλη:
(Γεν. 18,20) εἶπε δὲ Κύριος· κραυγὴ Σοδόμων καὶ Γομόρρας πεπλήθυνται πρός με, καὶ αἱ ἁμαρτίαι αὐτῶν μεγάλαι σφόδρα. (δηλαδή) Είπε δε εν συνεχεία ο Κύριος· “κραυγές πολλές από τα Σόδομα και την Γομόρραν ανέρχονται προς εμέ· οι αμαρτίες τους είναι πάρα πολύ μεγάλες”.
και ρωτάει ο Αβραάμ:

(Γεν. 18,24) ἐὰν ὦσι πεντήκοντα δίκαιοι ἐν τῇ πόλει, ἀπολεῖς αὐτούς; οὐκ ἀνήσεις πάντα τὸν τόπον ἕνεκεν τῶν πεντήκοντα δικαίων, ἐὰν ὦσιν ἐν αὐτῇ; (δηλαδή) Εάν βρίσκονται 50 δίκαιοι στην πόλη αυτή, θα καταστρέψεις και αυτούς μαζί με τους πονηρούς; Δεν θα αφήσεις άθικτη όλη την πόλη ένεκα των 50 αυτών δικαίων, οι οποίοι θα βρίσκονται σε αυτήν;

(Γεν. 18,26) εἶπε δὲ Κύριος· ἐὰν ὦσιν ἐν Σοδόμοις πεντήκοντα δίκαιοι ἐν τῇ πόλει, ἀφήσω ὅλην τὴν πόλιν καὶ πάντα τὸν τόπον δι᾿ αὐτούς. (δηλαδή) Απάντησε ο Κύριος· “εάν υπάρχουν στην πόλη των Σοδόμων 50 δίκαιοι, εγώ χάριν αυτών θα αφήσω άθικτη όλη την πόλη και την περιοχή αυτής”.

(Γεν. 18,31) καὶ εἶπεν· ἐπειδὴ ἔχω λαλῆσαι πρὸς τὸν κύριον· ἐὰν δὲ εὑρεθῶσιν ἐκεῖ εἴκοσι; καὶ εἶπεν· οὐ μὴ ἀπολέσω, ἐὰν εὕρω ἐκεῖ εἴκοσι. (δηλαδή) Είπε πάλι ο Αβραάμ· “Ας με συγχωρήσει ο Κύριος επειδή έχω ακόμη κάτι να ρωτήσω αυτόν. Εάν βρεθούν εκεί 20;” Και είπε ο Θεός· “Και 20 εάν βρω εκεί, δεν θα καταστρέψω την πόλη”.

(Γεν. 18,32) Καὶ εἶπε· μήτι κύριε, ἐὰν λαλήσω ἔτι ἅπαξ· ἐὰν δὲ εὑρεθῶσιν ἐκεῖ δέκα; Καὶ εἶπεν· οὐ μὴ ἀπολέσω ἕνεκεν τῶν δέκα. (δηλαδή) Είπε δε ο Αβραάμ· “Μήπως Κύριε, θα οργισθείς εναντίον μου εάν υποβάλω μία ακόμη ερώτηση; Εάν βρεθούν εκεί 10;” Απάντησε ο Θεός· “δεν θα καταστρέψω την πόλη προς χάριν αυτών των 10”.

Εάν αυτή τη στιγμή η Ελλάδα δεν έχει ακόμα καταστραφεί, είναι γιατί κάποιοι λίγοι (Αγιορείτες και άλλοι Πατέρες, μοναχοί και μοναχές αλλά και πιστοί λαϊκοί) προσεύχονται και βρίσκονται στο δίκαιο δρόμο του Θεού και της Μετάνοιας, όπως ο Χριστός μας έχει υποδείξει.

"Άλλη η αριθμητική των ανθρώπων και άλλη του Θεού."

Γι αυτούς τους λίγους ευσεβείς και πραγματικά πιστούς και δίκαιους Χριστιανούς που εκτελούν το θέλημα του Θεού καθημερινά και προσεύχονται διαρκώς για τη σωτηρία όλων των ανθρώπων, γι αυτούς τους λίγους, δια των πρεσβειών της Παναγίας και των Αγίων μας, ο Θεός θα διαφυλάξει την πατρίδα μας από την οποιαδήποτε καταστροφή θέλουν οι εσωτερικές και εξωτερικές πολυπληθείς δαιμονικές δυνάμεις.

Είναι επείγον λοιπόν να ενώσουμε τις δυνάμεις μας όλοι οι πιστοί Έλληνες Χριστιανοί, ο καθένας ατομικά, αλλά με κοινό σημείο την Ορθοδοξία μας, για να είμαστε βέβαιοι στον αγώνα αυτό, ώστε να ελκύσουμε όσο περισσότερο το έλεος του Θεού στην πατρίδα μας για την ελάφρυνση των δεινών που ήρθαν και έρχονται τόσο σε μέγεθος όσο και σε χρόνο, μέχρι την ταχεία απελευθέρωση μας από τα δίχτυα του πονηρού διαβόλου, στα οποία η χώρα έχει τυλιχθεί.

Οι εχθροί (μέσα και έξω από τη χώρα) μπορεί να φαίνονται μεγάλοι, πολλοί και δυνατοί, εμείς όμως, μπορεί να είμαστε λίγοι, αλλά έχουμε μαζί μας τον Παντοδύναμο Θεό Πατέρα μας και δεν φοβόμαστε τίποτε.

Να τι μπορούμε και πρέπει να κάνουμε ο καθένας μας ατομικά:

1.      Μετανοούμε άμεσα για το κακό παρελθόν μας, για ό,τι αμαρτίες έχει διαπράξει ο καθένας και αποφασίζουμε να αλλάξουμε τη ζωή μας, πιστεύοντας ότι ο Χριστός, όπως ο ίδιος είπε,  μας διαγράφει τα αμαρτήματά μας και μας χαρίζει μια νέα ζωή αν μετανοήσουμε πραγματικά. Φυσικά γνωρίζουμε ότι ο διάβολος, ως αιώνιος εχθρός μας, θα κινηθεί εναντίον μας όταν το κάνουμε αυτό και θα μας πολεμήσει, αλλά πρέπει να γίνει και αυτό και θα επιτρέψει ο Θεός να μας πολεμήσει ο διάβολος, ώστε αγωνιζόμενοι διαρκώς να γίνει αυτή η απόφασή μας για μετάνοια και αλλαγή του τρόπου σκέψης και ζωής πιο σίγουρη και πιο σταθερή στη ζωή μας – και αυτό γίνεται όταν αγωνιζόμαστε συνεχώς, όχι απλά μια φορά και τέρμα.

2.     Βρίσκουμε έναν καλό Πνευματικό – Εξομολόγο, στον οποίο θα εξομολογηθούμε αρχικά όλα τα αμαρτήματα που θυμόμαστε από όλη τη ζωή μας μέχρι σήμερα, χωρίς να κρύψουμε ούτε ένα (διότι αν κρύψουμε εν γνώσει μας έστω και ένα, τότε σύμφωνα με τους Πατέρες της Εκκλησίας μας ακυρώνεται όλη η εξομολόγηση και δεν συγχωρούνται ούτε τα υπόλοιπα αμαρτήματα που εξομολογηθήκαμε).

3.     Επαναλαμβάνουμε την εξομολόγηση μας στον ίδιο πάντα Πνευματικό σε τακτικά διαστήματα και κάθε εβδομάδα αν είναι δυνατόν (αφού συνέχεια αμαρτάνουμε), όσο δύναται φυσικά και ο Πνευματικός μας, χωρίς όμως να χρονοτριβούμε ειδικά μετά τις πρώτες 2 με 3 εξομολογήσεις, όπου θα έχουμε εξομολογηθεί όσα μπορέσαμε να θυμηθούμε από το κακό παρελθόν μας. Σε 5 με 10 λεπτά αναφέρουμε απλά και ξεκάθαρα τα αμαρτήματά μας μετανοημένοι και με ταπείνωση και ο Θεός γνωρίζει τις λεπτομέρειες.

4.     Εκκλησιαζόμαστε συχνά, ιδίως κάθε Κυριακή (εκτός αν είμαστε ασθενείς) φροντίζοντας να βρισκόμαστε στην Εκκλησία τουλάχιστον πριν τη Θεία Λειτουργία (η οποία ξεκινάει με το «Ευλογημένη η Βασιλεία του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος»). Να σημειώσουμε ότι πριν τη Θεία Λειτουργία τελείται η ακολουθία του Όρθρου (περίπου 1+ ώρα και άλλη 1+ ώρα περίπου είναι η Θεία Λειτουργία). Προσπαθούμε και ενδιάμεσα της εβδομάδας να μετέχουμε και σε άλλες Ακολουθίες της Εκκλησίας μας, όπως σε Εσπερινούς τα απογεύματα, ή σε Παρακλήσεις (της Παναγίας ή των Αγίων, όπου αυτές τελούνται)

5.     Ζητάμε από τον Πνευματικό μας να μας καθοδηγήσει κατάλληλα ώστε να μπορούμε κάποια στιγμή να κοινωνάμε συχνά (πάντα φυσικά με την άδειά του) και κυρίως κάθε Κυριακή. Αυτό έχει να κάνει με τη γενικότερη πνευματική μας πορεία την οποία ο Πνευματικός μας θα κρίνει. Και αυτό το επιδιώκουμε, γνωρίζοντας ότι η Θεία Μετάληψη που λαμβάνουμε, ως αληθινό Σώμα και Αίμα του Χριστού, είναι φάρμακο για την ψυχή και το σώμα μας και μας ενδυναμώνει να συνεχίσουμε τον πνευματικό μας αγώνα.

6.     Ξεκινάμε να μελετάμε την Καινή Διαθήκη (διαβάζοντας έστω και 1 σελίδα καθημερινά), αλλά και άλλα πνευματικά βιβλία των Πατέρων της Εκκλησίας μας – συμβουλευόμαστε και τον Πνευματικό μας περί αυτού.

7.     Προσευχόμαστε πρωί, βράδυ, αλλά και πριν και μετά από το φαγητό. Το πρωί με μια σύντομη προσευχή (υπάρχουν σχετικά βιβλία - Προσευχητάρια) και το βράδυ διαβάζοντας το Μικρό Απόδειπνο μαζί με τους Χαιρετισμούς στην Παναγία μας. Επίσης όποια άλλη στιγμή της ημέρας, κάνοντας και τις δουλειές μας, προσπαθούμε να προσευχόμαστε έστω επαναλαμβάνοντας διαρκώς την ευχή «Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με τον αμαρτωλό». Σε τακτική βάση επίσης διαβάζουμε την Παράκληση στην Παναγία μας, αλλά και στους Αγίους μας.

8.     Δεν ξεχνάμε ποτέ οτι ο Χριστός μας δίδαξε την αγάπη προς το Θεό Πατέρα μας, αλλά και προς το συνάνθρωπό μας, η δεύτερη εκ των οποίων μορεί να εκδηλωθεί με διάφορους τρόπους, όπως με την ελεημοσύνη, τη συμπαράσταση, τη βοήθεια, με ένα καλό λόγο αλλά πάντα και με την προσευχή για τον διπλανό μας, ακόμη και για τον εχθρό μας.
Συμβουλευόμαστε τον Πνευματικό μας και φροντίζουμε να λαμβάνουμε την άδεια του και την ευλογία του για περαιτέρω ενέργειες και αγαθά έργα που θέλουμε να κάνουμε για να αγωνιστούμε πνευματικά. Ποτέ δεν παίρνουμε δικές μας πρωτοβουλίες για πνευματικά θέματα χωρίς να τον ενημερώσουμε.

9.     Πρέπει να γνωρίζουμε πάντα ότι κάθε μας πνευματική κίνηση πρέπει να γίνεται με ταπείνωση, χωρίς εγωισμό και υπερηφάνεια για τον δήθεν καλό δρόμο που βαδίζουμε. Πάντα να θυμόμαστε πως ό,τι πετυχαίνουμε δεν οφείλεται στη δική μας προσπάθεια, αλλά στη Χάρη που μας δίνει κάθε φορά ο Πανάγαθος Θεός (χάρισμα - δώρο δηλαδή), Τον οποίο και θα ευχαριστούμε και θα δοξάζουμε πάντα για ό,τι μας δίνει. Επίσης να γνωρίζουμε ότι τυχόν εμπόδια του πονηρού διαβόλου που θα επιτρέψει ο Θεός να υποστούμε, αλλά και τυχόν ασθένειες του σώματος και άλλοι πειρασμοί συμβαίνουν πάντα υπό την πρόνοια του Θεού, προς εκπλήρωση του σχεδίου που μόνο Αυτός καθορίζει και γνωρίζει για τη σωτηρία της ψυχής του καθενός μας ξεχωριστά.

10. Εμείς θα ζητάμε πρώτα, πριν από όλα τα άλλα, τη σωτηρία της ψυχής μας (και όχι την άνεση και καλοπέραση στη ζωή αυτή) και τη Βασιλεία του Θεού όταν ο Χριστός θα έλθει με τη Δευτέρα Παρουσία Του, γνωρίζοντας όμως οτι είναι "στενή η πύλη" όπως ανέφερε ο Χριστός. Να προσευχόμαστε να επιτρέψει ο Θεός να μετέχουμε στη Βασιλεία Του αυτή στην οποία πιστεύουμε και οραματιζόμαστε καθημερινά και να μη μας αφήσει έρμαιους στα δίχτυα του πονηρού διαβόλου και στην αιώνια κόλαση.

Γι αυτό θα φροντίζουμε να μαθαίνουμε ποιό είναι το θέλημα του Θεού κάθε φορά, να έχουμε τη λεγόμενη «Διάκριση» για το τι θέλει δηλαδή κάθε στιγμή ο Θεός από εμάς να κάνουμε και να εκτελούμε με πίστη το θέλημα Του αυτό και όχι το θέλημα του διαβόλου, ώστε δείχνοντας τη θέλησή μας αυτή στο Θεό, να μας προστατεύει και ο Θεός ως στοργικός Πατέρας μας από το διάβολο, όπως παρακαλάμε και στην τελευταία φράση του Πάτερ Ημών.

Ας ενωθούμε λοιπόν όλοι σε μια μεγάλη αλυσίδα πνευματικού αγώνα και προσευχής, ας πάψουμε επιτέλους να είμαστε οι χαλαροί και χλιαροί Χριστιανοί, ας ξεκινήσουμε τώρα, πριν να είναι αργά και ας γίνουμε περισσότερο θερμοί στον πραγματικό Πνευματικό Αγώνα, όπως ο Θεός θέλει και όχι όπως εμείς νομίζουμε οτι θέλει.

Και τότε, δια των πρεσβειών της Υπεραγίας Θεοτόκου και των Αγίων της Εκκλησίας μας, η πατρίδα μας μπορεί μεν να δεινοπαθήσει για κάποιο διάστημα (αναγκαίο και αυτό για να μετανοήσουν όσοι μέχρι και τότε δεν θα έχουν ακόμη καταλάβει οτι η αιτία της κρίσεως ήταν η πνευματική μας πτώση και η απομάκρυνσή μας από την Εκκλησία και το θέλημα του Θεού), αλλά στο τέλος θα βγει νικημένη, όπως μας διαβεβαιώνουν και οι Προφητείες των Αγίων μας, τις οποίες ναι μεν τις γνωρίζουμε, αλλά ενεργούμε σαν να μην τις γνωρίζουμε, προσευχόμενοι πάντα θερμά και εκτελώντας το θέλημα του Θεού καθημερινά όπως Εκείνος μόνο θέλει.

Ας μην εφησυχαζόμαστε επίσης οτι θα επωφεληθούμε από τις προσευχές που κάποιοι άλλοι κάνουν για την πατρίδα μας αυτή τη στιγμή, διότι την τελική ωφέλεια ή όχι θα τη λάβει ο καθένας εν ημέρα κρίσης, με βάση τα δικά του έργα. 

Αμήν ΔΡΟΜΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου